martes, 4 de noviembre de 2008

Mario Bauzá & His Afro-Cuban Jazz Orchestra Tanga Suite 1992

64.1 MB / 192 kbps

Temas:
1. Cuban Lullaby
2. Mambo
3. Afro- Cuban Ritual
4. Bolero
5. Rumba Abierta
6. Carnegie Hall
7. Azulito
8. Son Cubano (Yo Soy El Son Cubano
9. Ganga (Palo En Gaga)
10. Mambo Rincon
11. Chucho

MARIO BAUZA AND HIS AFRO-CUBAN JAZZ ORCHESTRA - TANGA (1992)

Músicos:
Mario Bauza (conductor)
Rudy Calzado, Thelma Ithier, Jose Joaquin, Romulus Murrell, Nat Jones (vocals)
Rolando Briceno, Eddie Alex (alto saxophone)
Enrique Fernandez (tenor saxophone, flute)
Doris Rivera, Jerome Richardson (tenor saxophones)
Pablo Calogero (baritone saxophone)
Victor Paz, Ross Konikoff, Stanton Davis, Larry Lunetta (trumpets)
Conrad Herwig, Gerry Chamberlain, Bruce Eidem, Douglas Perviance (trombones)
Nathan Durham (bass trombone)
Marcus Persiani (piano)
Guillermo Edgehill (bass)
Bobby Sanabria (drums, timbales, cascara)
Juan "Papo" Pepin (congas)
Carlos "Patato" Valdez (congas, guiro)
Joe Gonzales (bongos, cowbell)





Fuente:

Mario Bauza (La Habana, 1911 - Nueva York, 1993) fue un compositor y músico cubano fundador de lo que hoy se conoce como Jazz Afrocubano. Fue clarinete bajo de la Orquesta Filarmónica de La Habana. En 1926 viajó a Nueva York con Antonio María Romeu para grabar un disco de danzones encargado por la RCA y a trabajar con la orquesta de Don Aspiazu. Entre 1930 y 1931, fue trompetista del cuarteto de Antonio Machín y realizó con este grupo importantes grabaciones en la ciudad de New York. Como anecdota se cuenta que habia aprendido a tocar la trompeta en solo dos semanas.

Se interesó por el Jazz al escuchar a Frankie Trumbauer tocar el saxofón interpretando Rhapsody in blue con la orquesta de Paul Whiteman. En los años cuarenta, Mario desarrollará el sonido y el estilo del Latin Jazz, o dicho en forma mas precisa, del jazz afrocubano. Su labor como trompetista, saxofonista y arreglista en la orquesta de Machito constituye uno de los principales pilares en el surgimiento y desarrollo del jazz afrocubano.

Este nuevo género exhibió un nivel de profesionalismo y sofisticación capaz de seducir al más purista de los amantes del jazz e inclusive músícos de la categoría de Charlie Parker sucumbieron ante el exotismo de esta forma de interpretación.

Rumbéatelo:

Zaperoko - Cosa de Locos 1983


51.7 MB / 192 kbps

Temas:
El Zaperoko
Si me dejas ahora
Se lo que es rumba
Azucar con ají
No quedo ni el gato
Sigan la clave
La olla

Músicos:
Edwin Feliciano: Leader, Trombone y Percusión
Frankie Rodríguez: Co-Leader, Lead vocal, coro Okonkolo, shekere, conga en "No quedo ni el gato" y quinto en "Se lo que es rumba"
Angel "Cuquito" Palacios: Lead Vocals y coro
Nelson González: Tres, coro y percusión
Jesús Jiménez: Piano y sintetizador
Candido Travieso: Bajo
Juan Oliva: Congas, iyá, itotele, shekere, y percusión
Charlie Santiago: Timbalón, Bongo en "No quedó ni el gato", Iyá en "Se lo que es rumba" y percusión
Antonio "Toñito" Vázquez: Trombone, brasilian whistle y percusión

Rumbéatelo:

Concierto del Día del Músico... 22 noviembre 2008


El INAC presenta Concierto del Día del Músico, interpretado por Rodher, Da Capo 4sax y
Amigos.

Se llevará a cabo el día sábado 22 de noviembre a las 4:30 p.m en el Teatro Nacional. Boletos en Taquilla del Teatro B./10.00 B./5.00 y B./1.00.

Una parte de la recaudación será donada a beneficio de los grupos defensores de los animales: Fundación Humanitas y Grupo No al maltrato de animales.

Participarán:
Moisés Hernández/sax alto, soprano/ UP.
María Inés Rodríguez/piano/Instituto Nacional de Música.
Yumiko Tokumoto/Cello/JICA, UP, Orquesta Sinfónica Nacional.
Larena Franco/flauta/Embajada de Brazil.
Daniel Agudo/fagot, sax alto/ Instituto Nacional de Música, Orquesta Sinfónica Nacional.
Alger Simmons/sax alto y tenor/ Cuerpo de Bomberos de Panamá, Academia de Música La Nota.
Iván Navarro/sax barítono/UP, Orquesta Sinfónica Nacional.

Música de cámara internacional con obras de:
Wolfe (Alustralia) , Piazzolla (Argentina), Fauré (Francia) Singelee (Bélgica), Torke (EU), Tcherepnine (Rusia), Brenes (Panamá), Iturralde (España), Ginastera (Argentina) Bartok (Hungría), Bonneau (Francia).

Boletos B./10.00 B./5:00 B./1.00. En taquilla del Teatro.







Tom Harrell -Upswing 1993


161 MB / 320 kbps

Temas:
1 Upswing 8:55
2 Angela 7:01
3 Train Shuffle 10:25
4 Emergence 10:22
5 Time's Mirror 7:33
6 Blues Connotation 6:35
7 Procession 10:56
8 Tune-A-Tune 8:59


Músicos:
Tom Harrell (trumpet, flugelhorn);
Phil Woods (alto saxophone);
Joe Lovano (tenor saxophone);
Danilo Perez (piano);
Peter Washington (bass);
Bill Goodwin (drums).



Tom Harrell has managed to fight courageously (and successfully) against schizophrenia to become one of jazz's top trumpeters of the 1980s and '90s. On-stage, he is totally focused on his playing and seems to only come alive when he is improvising. Harrell grew up in Northern California and toured with Stan Kenton (1969), Woody Herman (1970-1971), and Horace Silver (1973-1977). He moved to New York in the mid-'70s, and played during this period with Cecil Payne, Bill Evans (1979), Lee Konitz's Nonet (1979-1981), and George Russell (1982). Harrell traveled the world with the Phil Woods Quintet (1983-1989) and went on to generally lead his own bands, recording for Contemporary and Chesky before landing at RCA for 1996's Labyrinth; subsequent outings include 1997's The Art of Rhythm and 1999's Time's Mirror, 2001's Paradise and 2003's Wise Children. In 2007, Harrell moved to High Note and released Light On. His style mixes together the power of Clifford Brown with the lyricism of Chet Baker.

This album: JUN. 11&12, 1993

An all-star frontline of Tom Harrell, Joe Lovano, and Phil Woods head this impressive sextet record on the Chesky label. The writing on Upswing is inspired throughout, as is generally the case on Harrell's albums. The addition of a third horn allows Harrell to create colors in his arrangements that weren't possible with the two-horn format of many of his previous recordings. The playing on the Upswing is uniformly exceptional.

Harrell sticks to flugelhorn for most of the date, often favoring it in situations that would instinctively call for trumpet, and sounds marvelously lyrical throughout. Tenorist Joe Lovano also plays strongly, contributing a wonderfully aggressive and energetic solo on Harrell's "Train Shuffle." Fans of altoist Phil Woods will be delighted by his performance here, as he sounds in fine voice, bringing his idiosyncratic pitch bends and witty in-jokes to the session.

Pianist Danilo Perez accompanies enthusiastically, raising the intensity of all those involved. Upswing should be considered an essential purchase for those interested in exploring the Harrell discography.

Rumbéatelo part. 1
Rumbéatelo part. 2

George Garzone - One Two Three Four 2006


89.5 MB / 256 kbps

Músicos:
George Garzone Sax (Soprano), Sax (Tenor)
Chris Crocco Guitar
Dennis Irwin Bass
Pete Zimmer Drums

Temas:
1 Ballad for Trane Werner
2 Head Now Garzone
3 I Remember You Schertzinger
4 Central Park West Coltrane
5 Hey, Open Up Garzone
6 Falling Grace Swallow
7 Stablemates Goldon
8 Fox in the Woods Garzone
9 The Melody of Ayn, Pt. 1 Garzone
10 Giant Steps Coltrane
11 Tribute to Trane Garzone
12 Melody of Ayn, Pt. 2 Garzone


Saxophonist George Garzone is a member of The Fringe, a jazz trio founded in 1972 that includes bassist John Lockwood and drummer Bob Gullotti, that performs regularly in the Boston area and has toured Portugal. The group has released three albums. A veteran jazzman, Garzone has appeared on over 20 recordings. He began on the tenor when he was six, played in a family band and attended music school in Boston. In addition Garzone has guested in many situations, touring Europe with Jamaaladeen Tacuma and performing with Danilo Perez, Joe Lovano, Jack DeJohnette, Rachel Z and John Patitucci among others.

Garzone is well-known as a sought-after jazz educator, teaching at the Berklee College of Music, New England Conservatory, Longy School of Music, New York University and the New School University Jazz and Contemporary Program.

He has pioneered the triadic chromatic approach and students of his have included Joshua Redman, Branford Marsalis, Teadross Avery, Luciana Souza, Mark Turner, Donny McCaslin, Doug Yates and Danilo Pérez, to name a few.



In 1995 he recorded a fine tribute to Stan Getz on NYC called Alone; Four's and Two's followed a year later with compatriot Joe Lovano which earned him four stars in Downbeat magazine, and in 1999 Garzone returned with Moodiology. Fringe in New York was released in summer 2000. He is a member of the Grammy-winning Joe Lovano Nonet, and performed and recorded with this group at the Village Vanguard in September 2002. George is endorsed by Rico Reeds.

Rumbéatelo:

Claudio Roditi - Slow Fire 1989

72.1 MB / 224 kbps


Temas:
1. Slow Fire
2. Papagaio (The Kite)
3. Feel Good - Claudio Roditi, DeMello, Thiago
4. Molambo (Vagabond) - Claudio Roditi, Florence
5. Feitio de Oração - Claudio Roditi, Rosa
6. Annette's for Sure
7. Carolina - Claudio Roditi, DeHollanda, Chico B
8. Brazil, Infinity
9. It Was Nice Before, in the Rain
10. Lullaby for Kristen

Créditos:
Claudio Roditi: Percussion, Piano, Trumpet, Arranger, Flugelhorn, Vocals
Jay Ashby Trombone
Ignacio Berroa Drums
Phil Carroll Artwork, Art Direction
Rafael Cruz Percussion
Thiago de Mello Percussion
Arnaldo DeSouteiro Liner Notes
David Finck Bass
Daniel Freiberg Synthesizer
David Gahr Photography
George Horn Mastering
Helen Keane Producer
Gilles Margerin Design
Rudy Martoni Remixing, Assistant Engineer
Ralph MooreSax (Tenor)
Scott Noll Engineer, Remixing
Danílo Perez Piano
Portinho Percussion, Drums
Akira Tana Drums
Total Time: 44:37



Fuente:


Claudio Roditi (28 de Mayo de 1946, Rio de Janeiro, Brasil) es un trompetista de jazz. Es un artista versátil que integra con facilidad elementos del hard bop con ritmos brasileños y jazz latino. Posee un estilo emotivo y potente, siendo igual de hábil como solista, músico de conjunto o músico de estudio. Además compone y es arreglista, habiendo publicado diecisiete discos como solista hasta la fecha. Además de la trompeta toca el fliscorno.

Biografía

Comenzó a estudiar música con tan sólo cinco años. Desde los trece el músico carioca se interesó por el jazz tras oir grabaciones de Louis Armstrong, Harry James y otros trompetistas norteamericanos. Su pasión por el jazz se acentuó cuando posteriormente tuvo la oportunidad de escuchar a Charlie Parker, Dizzy Gillespie y Miles Davis.

"Mi tío debía de tener la mejor colección de discos de jazz de todo Brasil en su época. Solía escucharlos en su casa, especialmente a Charlie Parker y Miles. Los sonidos se me quedaron grabados; no sabía lo que era o lo que algunos de los temas eran, símplemente me gustó la música."

Con veinte años quedó finalista de la Competición Internacional de Jazz de Viena, y el año siguiente se instaló en México. Llegó a Estados Unidos en 1970 y comenzó a estudiar en la Berklee School of Music de Boston, donde fue influenciado por el estilo de Clifford Brown y Lee Morgan. En 1976 se traslada a Nueva York y comienza a actuar en el competitivo ambiente jazzístico neoyorquino destacándose rápidamente como un músico de jazz de primera línea.

En esa época actúa con músicos como Joe Henderson, Charlie Rouse, Herbie Mann, Tito Puente, McCoy Tyner o Paquito D'Rivera con el que colabora regularmente desde entonces.
"Amo tanto el jazz americano que me dije... tengo que ir hasta la fuente, tengo que ir donde la música nació... para respirar esa música e intentar hablarla sin demasiado acento"

En 1995 fue nominado para un grammy por su Symphonic Bossa nova, grabada con la Royal Philarmonic Orchestra y Ettore Stratta.

En la actualidad lidera su propia banda y desde 1989 acompaña con frecuencia a la United Nations Orchestra de Dizzy Gillespie. Además de los mencionados ha colaborado a lo largo de su carrera con Nancy Wilson, Arturo Sandoval, Horace Silver, Portinho, Romero Lubambo, Helen Keane, David Finck, Ignacio Berroa, Jay Ashby, Malcolm Addey, Danilo Pérez, Mark Murphy, Mark Morganelli, Hendrik Meurkens, Michael Carvin, Ron Cartero o Mongo Santamaría, entre otros. Desde 2004 graba en exclusiva para el sello alemán Nagel Heyer. Reside en Nueva Jersey.

Discografía

* Red On Red (Greene Street, 1984)
* Claudio! (Uptown, 1985)
* Gemini Man (Milestone, 1988)
* Slow Fire (Milestone, 1989)
* Two Of Swords (Candid, 1990)
* Milestones (Candid, 1990) — seleccionado mejor CD de jazz de 1992 por CD Review
* Jazz Turns Samba (Groovin' High, 1993)
* Daywaves (Terra Musica (Brasil), 1993)
* Free Wheelin' (Reservoir, 1994)
* Samba Manhattan Style (Reservoir, 1995)
* Claudio, Rio & Friends (Groovin’ High, 1996)
* Claudio Roditi - Metropole Orchestra, con la orquesta Metropole (Mons Records, 1996)
* Double Standards (Reservoir, 1997)
* Mind Games - Live (Summit, 1998)
* Child of the universe (Vwc, 2000)
* Brazilian Dreams, con Paquito D'Rivera (MCG Jazz, 2002)
* Light in the Dark (Nagel Heyer, 2004)
* Three for One (Nagel Heyer, 2004)
* Reflections (Nagel Heyer, 2005)
* Smile (Nagel Heyer, 2006)
* Impressions (Sunny Side, 2006)
* Two of Swords (Candid, 2007)

Claudio Roditi ha colaborado en los siguientes discos:

* America/Brasil, Herbie Mann (Lightyear, 1997)
* Blue Bossa, Mccoy Tyner (Lester Recording Catalog, 1991)
* Brazilian Dreams, Paquito D'Rivera (MGC Jazz, 2002)
* Brazilliance, Marco Figueira (Blue Toucan, 2004)
* Brazil-Once Again/Sunbelt, Herbie Mann (Collectables, 1978-1979)
* Ceora, James L. Dean (Cexton, 1997)
* Colors Of Latin Jazz: Samba!, varios artistas (Concord Special Products, 2002)
* Colors Of Latin Jazz: Shades Of Jobim, varios artistas (Concord Special Products, 2002)
* Colours & Dimensions, Peter Leitch (Reservoir (City Hall), 1996)
* Conversations With My Family, Mike Garson (Resonance, 2008)
* Each One Teach One, Michael Carvin (Muse, 1995)
* Eindhoven Concert, Chuck Israels (Azica, 1997)
* Essential Harry Belafonte, Harry Belafonte (Legacy, 2005)
* For Miles, Candid Jazz Masters (Candid, 1995)
* Fuego, Mongo Santamaría (Fania, 2006)
* Harlem Sunset, Chip White (Postcards, 1994)
* Jobim Songbook, Maucha Adnet (Kind of Blue, 2006)
* Like Old Times, Nick Brignola (Reservoir (City hall), 1994)
* Live At The Carlyle, Barbara Carroll (DRG, 1992)
* Mccoy Tyner And The Latin All-Stars, Mccoy Tyner (Telarc Jazz Zone, 1999)
* Mellow/Hold On I'm Coming, Herbie Mann (Collectables, 1981)
* Message From Monk, Larry Gales (Candid, 1990)
* Phoenix Rising, Ken Hatfield (Arthur Circle Music, 2002)
* Primavera en Nueva York, Martirio (Calle 54, 2007)
* Samba Jazz Fantasia, Duduka Da Fonseca (Anzic, 2002)
* Straight To The Soul, Howard Prince (Accurate, 1993)
* Summit Jazz Adventure, varios artistas (Summit, 1999)
* Textures, Jim Hall (Telarc, 1997)
* Things To Come, Dizzy Gillespie Alumni All-Star Big Band.l (Telarc, 2002)
* To Diz With Love: The Diamond Jubilee Recordings Live At The Blue Note, Dizzy Gillespie (Telarc, 1992)
* Tonight I Need You So, Jeanie Bryson (Telarc, 1994)
* Triple Play: Dizzy Gillespie - The Final Recordings, Dizzy Gillespie (Telarc Jazz Zone, 1998)
* Ballads 2004, varios artistas (Nagel Heyer, 2004)
* Tudo Azul, Susan Pereira & Sabor Brasil (Riony, 2006)
* Hot Brass, Ricky Ford (Candid, 2007)
* Live At The Jazz Plaza Festival 1985, Dizzy Gillespie (MVD Visual, 2007)
* Night In Englewood, Paquito D'Rivera (Messidor Records, 1994)
* Tomorrow's Jazz Classics 2005, varios artistas (Nagel Heyer, 2005)

Rumbéatelo: